|
Deseori spunem că lumea ceasurilor și lumea mașinilor sunt interconectate. Unele modele de ceasuri au culori sau elemente de design pe cadran, sau părți ale mecanismului, care fac legătura cu lumea auto sau mai direct cu un anumit model de mașină.
Dar oare mecanismul ceasului a putut capta cu adevărat senzația, energia și puterea unui motor de mașină de înaltă performanță?
Aceasta aventură a început cu o idee concepută de Jacob & Co împreună cu Bugatti – cum să reproducă senzația viscerală a iconicului motor Bugatti cu 16 cilindri, într-un ceas.
Jacob & Co “Inspired by the Impossible”, după mai mult de un an de dezvoltare, a lansat Bugatti Chiron Tourbillon. Totul este conceput pentru a onora mașina Bugatti Chiron printr-un ceas.
Bugatti “Create the incomparable”, cu echipa sa de ingineri și designeri, au avut o cerință centrală: să facă ce este mai bun și mai bun din toate punctele de vedere.
Părea o sarcină imposibilă. Bugatti Veyron, produs între 2005 și 2015, fiind încă considerat unul dintre cele mai avansate vehicule din lume. A fost prima mașină de serie care a împins gama de performanțe dincolo de 1.000 CP și peste 400 km/oră, creând în acest proces un nou segment de vehicul: mașina hypersport.
Provocarea pentru Bugatti a fost să facă o mașină practic perfectă și mai bună. Rezultatul a fost Chiron; prima mașină hypersport de lux cu cel puțin 1.500 CP. Din 2016, a fost construit manual în Molsheim, Alsacia, redefinind din nou granițele lumii auto.
O astfel de mașină extraordinară trebuie să poarte un nume extraordinar. Chiron a fost inspirat de celebrul pilot de curse, Louis Chiron. Niciun alt șofer nu este atât de strâns asociat cu numele Bugatti precum Louis Chiron. Din 1925, Chiron a concurat în curse europene ca șofer privat Bugatti. S-a alăturat echipei fabricii în 1927 și a devenit rapid numărul unu.
A câștigat aproape toate evenimentele majore de Grand Prix pentru Bugatti, cum ar fi Marele Premiu din 1931 din țara sa natală, Monaco, într-un Type 51. A fost și un pilot de succes de automobilism în pantă, câștigând Klausenrennen din 1929 într-un Type 45 cu 16 cilindri. Moștenirea lui este una potrivită pentru a fi atașată unei mașini care pur și simplu nu are egal.
În centrul lui Bugatti Chiron se află un motor W16 de 8,0 litri cu patru turbocompresoare, complet reproiectat. La lansare, Bugatti Chiron a luat lumea cu asalt; cei 1.500 CP, 1.600 Nm de cuplu și inovațiile tehnice de pionierat nu mai fuseseră niciodată văzute într-o mașină de serie.
Ceasul Jacob & Co Bugatti Chiron Tourbillon a făcut ceva ce nimeni nu a încercat până acum în industria orologeră să facă: să îmbine perfect motoarele și ceasurile.
Carcasa este inspirată de liniile fluide ale lui Chiron, iar mecanismul, sau „blocul motor”, destinat să fie asemenea motorului Bugatti, este plasat sub un cristal de safir masiv, pentru că toată lumea să-i vadă spectaculozitatea. Împingeți coroana din dreapta a ceasului și motorul prinde viață - arborele cotit se întoarce și pistoanele pompează în sus și-n jos, la fel ca un adevărat motor cu ardere internă.
Două „turbocompresoare” (inspirate de cele patru din motorul actual Chiron) de pe partea blocului motor se rotesc în timp ce motorul funcționează, adăugând un impact vizual fantastic. Incredibil de văzut și incredibil de complicat de realizat - mecanismul este compus din 578 de componente!
În primul rând, mișcarea incredibilă a turbionului zburător este un design complet curat. Jacob & Co lucrează de mai bine de un an pentru a realiza această piesă spectaculoasă. Partea superioară și părțile laterale ale ceasului sunt din cristal de safir, făcând vizibilă fiecare fațetă a ceasului.
Cea mai captivantă, desigur, este animația blocului motor. Arborele cotit care conduce mișcarea acestuia este una dintre cele mai mici și mai complicate piese de ceas fabricate vreodată, realizată dintr-o singură piesă solidă de oțel. Pistoanele, dificil de fabricat în sine, sunt montate pe arborele cotit sub unghiuri diferite pentru a maximiza spectacolul.
Mecanismul este complet suspendat în patru locuri, cu ceea ce arată a fi amortizoare reale de automobilul Chiron. De fapt, mecanismul plutește în interiorul carcasei și îl puteți vedea mișcându-se în sus și-n jos în interior. Încadrarea blocului motor se face cu două “țevi de eșapament”, completând tema motorului din design. În afară de animație, tema generală este “less is more”.
Dincolo de turbionul zburător cu sigla Jacob & Co, singurul alt brand de pe partea din față a ceasului este logo-ul subtil “EB” de pe compartimentul motor, unde arborele cotit conține 16 pistoane, gata de acțiune. Designul întregului ceas este orientat să prezinte mecanismul spectaculos, astfel încât să le poți arăta prietenilor tăi turbionul înclinat la 30 de grade și animația motorului din partea de jos.
Fereastra către turbion este modelată după emblematicul grătar cu potcoavă al hypercar-urilor Bugatti. Coroanele ceasului se află în partea de jos a carcasei – coroana din stânga setează ora; prin rotirea coroanei centrale încărcăm atât mecanismul ceasului (60 de ore de rezervă de mers), cât și animația blocului motor, iar o apăsare a coroanei din dreapta pornește animația.
Suspendarea mecanismului a condus la o provocare suplimentară pentru proiectanții de mecanisme de la Jacob & Co, deoarece au fost nevoiți să creeze (și să breveteze) un sistem transversal special, în stil auto, astfel încât tijele coroanelor să nu fie deteriorate de mișcarea sus-jos din interiorul blocului motor.
Rezerva de mers pentru animația blocului motor și rezerva de mers a ceasului propriu-zis sunt diferite, dar ambele sunt încărcate prin rotirea coroanei centrale, în sensul acelor de ceasornic pentru mecanism, în sens invers acelor de ceasornic pentru animația blocului motor. Indicația rezervei de mers are chiar și simbolistica colorată a unei pompe de benzină universale, pe partea laterală a ceasului, la ora nouă.
Jacob & Co Bugatti Chiron Tourbillon este o premieră mondială, un adevărat motor la încheietura mâinii.
Vă invităm să ne contactaţi folosind Formularul de contact protejat.