JACOB & CO - Jacob & Co x Jean Bugatti

 

 

Jacob & Co. a acceptat o nouă provocare. În ceea ce privește designul, complicațiile și istoria, Jacob & Co. x Jean Bugatti este unul dintre cele mai sofisticate ceasuri lansate în ultimii ani. Dintre acestea, ar putea fi cel mai complex cronograf. Se află de asemenea pe un teritoriu de design în care Jacob & Co. nu pătrunsese încă. Jean Bugatti se prezintă sub forma unui ceas clasic, elegant, rafinat, cu un design retro pronunțat și reprezintă cel mai recent rezultat al parteneriatului fructuos dintre Jacob & Co. și Bugatti Automobiles.

Are o carcasă și o lunetă rotundă, anse scurte și elaborate, o arhitectură tradițională care nu este chiar în obiceiul creatorului colecțiilor Opera Godfather și Fleurs de Jardin. Butoanele cronografului în formă de ciupercă, carcasă complet lustruită din aur roz sau alb, cifre elegante aplicate cursiv, arătătoare albastre, cadran alb prăfuit sau alb-crem, ceasul Jean Bugatti de 46 mm ar lăsa impresia de ceas clasic dacă nu ar fi aspectul său unic. Jean Bugatti dă impresia unui tablou de bord al unei mașini Bugatti de colecție. Iar deschiderile din partea de jos a cadranului par să se asemene cu grila și farurile unui coupé din 1930 din Molsheim.

O moștenire a excelenței

Jean Bugatti se bazează pe istoria bogată a mărcii auto Bugatti. Jean a fost fiul cel mare al fondatorului Ettore Bugatti. A fost născut în 1909, în același an în care Ettore și-a înființat noua companie în Molsheim, Alsacia, în nord-estul Franței. În copilărie, lui Jean îi plăcea să-și privească tatăl și desenatorii proiectând și dezvoltând. De multe ori alerga în secret prin instalațiile de producție, urmărind cum desenele prind viață. Tânăr, curios și experimental cum era, "Années Folles" (anii nebuni, fr.) francezi postbelici au avut o influență uriașă asupra lui. El îl vizita pe bunicul său Carlo – care era membru al Academiei de Arte Frumoase din Paris din 1875 – cât de des putea în capitala franceză.

Carlo Bugatti a iubit să amestece materiale, culturi și stiluri în mobilierul și artefactele sale decorative, inspirându-l pe Jean să facă același lucru în proiectele sale auto.

Acest lucru a dus la capodopere precum seria Duotone Type 50, Type 41 Royale, cu cel mai lung ampatament realizat vreodată și Type 57SC Atlantic, cea mai scumpă mașină de colecție din lume. Atlantic avea o capotă extrem de lungă și un spate de formă ovală care se extindea aproape până la sol, din care ies șase țevi de eșapament subțiri. Caracteristica remarcabilă a designului a fost îmbinarea ridicată a Atlanticului, care se întindea vertical de la balamaua capotei despicate până în spate. Proporții necunoscute în lumea automobilelor la acea vreme. Modelul Jacob & Co. x Jean Bugatti este un tribut adus acestui inovator extraordinar și interpretărilor sale auto avangardiste și artistice.

Un aspect unic

La fel cum simțul lui Jean Bugatti pentru designul auto a fost cu siguranță inovator, la fel este și aspectul ceasului omonim. Poate părea clasic, dar, așa cum era de așteptat de la Jacob & Co., chiar nu este. Ce sunt aceste două deschideri mari la ora 5 și 7 sub geamul de safir afumat? De ce sunt arătătoarele îndreptate într-o direcție care aparent nu are sens? Exista o dată verticală mare la ora 6? La prima vedere, Jean Bugatti este enigmatic. După cum se dovedește, există motive întemeiate să fi surprins și, ulterior, impresionat. Cele două deschideri de pe cadran adăpostesc o pereche de turbioane de un minut. Designul cuștilor este completat de logo-ul Bugatti EB, fabricat din oțel perfect lustruit. Și din moment ce sunt ținute doar de bazele lor, ambele sunt turbioane volante.

Perechea de arătătoare scurte, albastre, ancorate în mijlocul cadranului sunt de fapt arătătoarele retrograde ale cronografului. Primul, mai lung, reprezintă unitățile secundelor. Celălalt, mai scurt și așezat chiar dedesubt, măsoară zecile de secunde ale cronografului.

Un cronograf revoluționar

Când butonul start/stop al cronografului este activat, primul arătător începe să se deplaseze de la 0 la 10. În momentul cand ajunge la 10 secunde, sare înapoi la 0 și își începe cursa din nou, în timp ce celălalt arătător a sărit înainte, de la 00 la 10. Pe măsură ce timpul avansează, primul arătător retrograd continuă să se miște înainte și să sară înapoi, ca indicatorul de turație de pe contorul tabloului de bord pe măsură ce vitezele se schimbă. Iar celălalt arătător, al zecilor de secunde, ajunge curând la 60, moment în care sare și el înapoi la 00.

În acel moment, în medalionul oval de la ora 6, un disc cu cifre aurite a sărit instantaneu de la 00 la 01. Este contorul de 30 de minute, realizat din safir pentru a nu diminua vederea asupra perechii de turbioane. Acest cronograf, cu indicare dublu retrogradă și un disc digital cu minute săritoare, are o caracteristică complet unică.

Un management delicat al energiei

În plus, atunci când cronograful este resetat, arătătorul secundelor nu poate sări înapoi, indiferent de poziția în care s-a oprit. Dacă nu a ajuns la capăt, arcul care îi propulsează înapoi nu a adunat suficientă energie. Pentru a executa resetarea, își continuă încet cursul până la poziția finală și numai atunci poate face saltul retrograd final.

 

Pentru a gestiona acest sistem cronograf foarte complex și unic, calibrul JCFM09 este echipat cu un set dublu de organe regulatoare. Un mic balansier este situat în partea din spate a mecanismului. Este dedicat operării cronografului, la fel ca și o caseta arc separată. Împreună, acestea permit o rezervă de mers de două ore de măsurare de înaltă precizie. Coordonat de o roată pe coloană, acest cronograf a fost proiectat pentru a oferi cea mai lină funcționare posibilă și cea mai bună utilizare tactilă. Puterea necesară pentru a declanșa butoanele este minimă.

O viziune periferică a timpului

Dar atunci, cum rămâne cu indicarea timpului? Dacă centrul cadranului este ocupat de cronograf, unde sunt orele și minutele? Îndreptate spre interior, situate pe marginea exterioară a cadranului, două arce de cerc roșii oferă această indicație esențială. Acestea rulează pe același inel, ceea ce înseamnă că trebuie să se intersecteze pe măsură ce minutarul ajunge din urmă indicatorul de ora. O mică diferență în suprapunere permite această trecere lină de 24 de ori pe zi.

Aceste indicatoare roșii sunt direct legate de părțile mecanismului care indica timpul, reglate de o pereche de turbioane de un minut, care au o frecvență de 21'600 vph și funcționează unul lângă altul. Informațiile lor de sincronizare pot diferi ușor, așa cum este specific spectaculoaselor turbioane duble. Un ambreiaj cu arc situat între ele face o medie și oferă mecanismului o cronometrare unificată, îmbunătățită. Acest sistem este legat de o caseta arc separată. Aceasta dotează Jean Bugatti cu o rezervă de mers de 48 de ore.

O provocare unică

Jean Bugatti poate fi cel mai solicitant proiect orologer semnat vreodată de Jacob & Co.. Chiar și pentru creatorul de complicații cum ar fi Astronomia, Twin Turbo Fast & Furious sau Bugatti Chiron, dezvoltarea și fabricarea calibrului JCFM09 a prezentat o serie de provocări intense.

Grosimea multor componente este atât de extremă, presiunea sub care ele lucrează este atât de mare și atât de frecventă, gestionarea forțelor și a energiei în cadrul mecanismului este atât de complexă, încât uneori putea părea o sarcină aproape imposibilă. Această sofisticare este vizibilă imediat ce se întoarce ceasul Jean Bugatti pentru a arunca o privire asupra mecanismului, prin capacul de safir.

Un procesor dublu

Calibrul JCFM09 este fabricat dintr-un total de 470 de componente. Acest număr neobișnuit de mare este o consecință directă a structurii duale a mecanismului. Pe aceeași placă principală, coexistă două sisteme diferite și interconectate. Unul constă în partea de cronometrare, cu o casetă arc dedicată, tren de roți, turbioane duble și în final, afișajul periferic. Al doilea sistem este constituit de cronograful biretrograd și minute săritoare, cu propria caseta arc, amplasată deasupra celeilalte pentru a împărți accesul la sistemul de încărcare manuală operat de coroană. Aceasta a doua casetă arc este legată de un organ regulator dedicat, cu un arc scurt, aflat între turbioanele volante, permițând balansierului să oscileze la 36.000 de alternanțe pe oră, sau 5 Hz. Atunci când sistemul elaborat de ambreiaje este acționat de butoane și coordonat de roata pe coloană, balansierul atinge imediat amplitudinea și frecvența optimă pentru a conduce arătătoarele cronografului cu precizie maximă.

O frumusețe interioară

Complexitatea operațiunilor cronografului este chiar mai mare decât atât. O pereche de arcuri extrem de lungi și subțiri provin din părțile laterale ale punții balansierului, care este deschisă și tridimensională. Ele acumulează energia necesară fiecărui arătător retrograd pentru a sări înapoi la momentul potrivit. O roată în formă de stea conduce saltul instantaneu al discului de 30 de minute.

Impactul vizual al mecanismului JCFM09 este impresionant. Componentele deschise sunt foarte lustruite și teșite. Ele ies în evidență pe fundalul unei plăci principale cu granulație circulară, fiind toate înnegrite. O sumedenie de arcuri, pârghii, ambreiaje și punți impresionante, lustruite în oglindă, creează un design concentrat care atrage privirea și stârnește curiozitatea privitorului. În acest sens, ca și în multe altele, Jean Bugatti este un ceas care merită văzut și admirat.

Această realizare mecanică revoluționară este disponibilă fie într-o carcasă din aur roz și cadran alb crem, fie într-una din aur alb, cu cadran alb prăfuit - ambele fiind limitate la 57 de piese.

Citate:

“Capturing Jean Bugatti’s style and creative flair within a single timepiece is a challenging task, yet Jacob & Co. is the perfect brand partner to achieve this. Jean’s spirit remains strong within the walls of Molsheim, as our designers and engineers continue to draw inspiration from his near century-old creations. With this latest timepiece, wearers can enjoy an entirely new standard of sophistication and meticulous attention to detail – the very same step-change Bugatti makes with each of its new hyper sports cars.” – Wiebke Stahl, Managing Director of Bugatti International

“Designing and developing the Jean Bugatti has been an exciting and rewarding experience. Our partnership with Bugatti is taking on this new shape, and even though it feels comfortably classic, the watch is really something else. This timepiece is a new design direction compared to our existing collections, but it goes to show that great figures make for great inspiration. Applying these historic design elements, coming from Bugatti’s glorious past, is a fascinating supplement to the contemporary hypercar inspiration. And we rose to the challenge with a groundbreaking movement that redefines how a chronograph operates. This is the way Jacob & Co. defies and exceeds expectations.” – Benjamin Arabov, CEO of Jacob & Co

 

Vă invităm să ne contactaţi folosind Formularul de contact protejat.